2012. április 27., péntek

Anyák napi szivecskés kulcstartó

Ez a kulcstartó arra született, hogy alsó 4. osztályos gyerekek elkészítsék anyukájuknak anyák napi ajándékként.
Ezért egyszerű, mutatós, és természetesen valami hasznosat szerettem volna, mert emlékszem, hogy nálunk otthon anyukámnak dobozok voltak tele mindenféle általunk készített rajzocskával, amit ő nagy becsben tartott, de tulajdonképpen csak porfogók lettek végül.
A kivitelezés feladata Ákos bácsié volt, az enyém meg az, hogy kitaláljam, megcsináljam, beszerezzem, nem utolsó sorban megtanítsam Ákos bácsit varrni. :D
Egy nagyon egyszerű mintapéldányt készítettem, épp csakhogy összeálljon, mert az igazi művészetet a gyerekekre szerettem volna hagyni, az ő színes gombjaikkal, gyöngyeikkel.
Szükséges anyagok:
- piros filc
- piros hímzőcérna
- vatta a töméshez
- 1 db gomb
- pár gyöngy
- 1 kulcstartókarika
Anyagi költsége kevesebb mint 100ft/ fő.
Az eredmény: szívet melengető. :)))
Íme a prototípus:



Az elkészítése se túl bonyolult. Kartonból kivágtam egy szivecskét, ez lett a sablon. Kivágunk 2 szivet, és arra, amelyik elöl lesz, felvarrjuk a gombot. Azután a gomb hátához hozzávarjuk a felfűzött gyöngyöket, a végén csomó helyett egy gyöngy köré kötöttem a hurkot, így nem fognak lötyögni.
Ezután varrjuk össze a 2 szivecskét pelenkaöltéssel. Ezt Ákos bácsi már bölcső varrásként adta tovább, de tanusíthatom, nagyon szépen megtanulta ezt a varrást, a mintapéldányt ő fejezte be, ügyes varródeák lenne. :)
Mielőtt teljesen körbeérnénk, kitömjük vattával, és csak utána fejezzük be.
A csomót pedig szépen benyomkodjuk a két anyag közé, és már kész is.
Ez így leírva nagyon egyszerűnek hangzott, de még én is megdolgoztam vele.
Ezután jöttek a gyerekek és Ákos bácsi.
Másnap megőrzésre a mi otthonunkba kerültek, és egyesével végignéztem mindet.
Egyetlen egy kulcstartón se láttam a pelenkaöltést, mindenki összefoldozta úgy, ahogy tudta, a vatta kilóg mindenfele, a gyöngyök lötyögnek, a csomók látszanak....és mégis...ilyen gyönyörű szivecskéket még sohasem láttam.
Ezerszer szebbek, mint az enyém, és a lényeg, hogy mind-mind más.
Ahogy nézegettem őket, csak mosolyogni tudtam, olyan szivet melengetőek egytől-egyig. Tökéletesek a maguk tökéletlenségével.
Szerintem minden anyuka nagyon boldog lehet, hogy ilyen személyes ajándékot kap a gyermekétől, én biztos büszkén mutogatnám bárkinek! :)




 (nagyításhoz katt a képre)

1 megjegyzés :