2012. június 22., péntek

Mobiltok varrása

Miután órákig töprengtem azon, hogy hogy lehetne minél egyszerűbben megvarrni egy mobiltokot, és nem találtam sehol se egy leírást, úgy döntöttem, készítek egyet.
A megvarrással nem lett volna gondom, de nem szeretem a felesleges köröket, ezért íme a szerintem legegyszerűbb verzió. Illetve van még az is, amit már egyszer varrtam, de ez kicsit más típusú tok.
Tehát a mobiltok varrása lépésről lépésre:
1. Lemérjük a telefont. A szélességhez rászámolunk még 3 centit (1-1 oldalt a varrásnak, 1 pedig a vatelin miatt), a hosszúságot duplázzuk és hozzáadunk 2 centit.
Az így kapott méretekből kapott téglalapot fogjuk kiszabni. 1 lap a tok külsejének, 1 a belsejének, és 1 vatelinből, ami a tartást adja. Lehet enélkül is, ha valaki nem szándékozik mérgében a földhöz csapkodni a telefont, az én esetemben nem árt az az extra védelem :)
A vatelint én megvasalom varrás előtt a 2 anyag közé téve, így könnyebb vele dolgozni.  Kell még az akasztónak való gumi (mivel én felkészületlen vagyok, és várni nem tudok, egy kinyúlt hajgumi ép részeit áldoztam be), egy gombra is szükségünk lesz, és ha akarunk díszítést, akkor egy kis csipke, vagy gyöngyök, bármi, amit szeretnénk. Én most csipkét választottam.

2. A belsőnek szánt anyag fonákjához illesztjük a vatelint, és cikk-cakkban, tetszés szerint összevarrjuk őket a jobb tartás érdekében.


3. Összeillesztjük a 3 anyagot, egyik szélén a vatelin van kívül, a másikon pedig a tok külső anyagának fonákja. Az egyik végébe beillesztjük a gumit úgy, hogy befelé nézzen, majd levarrjuk.






4. A másik végére pedig, a tok külső anyagára felvarrjuk a csipkét. Ha a díszítést ezen a ponton elfelejtjük elkészíteni, akkor szenvedhetünk a kézi varrással úgy, ahogy én is szenvedtem vele az első mobiltok készítésekor. :D Ja, és arra is ügyeljünk, hogy ne az egyik végére varrjuk az akasztóval, mert azt is marha nehéz utána kibontani, és kézzel belevarrni. (szintén tapasztalat:))
Ha felvarrtuk a díszítést, levarrhatjuk a másik véget is.
(A jobb oldali képen látható foltokat Ákóca alkotta, majd ő is ír róla egyszer blogot, annyit előzetesként elárulhatok, hogy még mindig Sudocrem az alapanyag)



5. A két levarrt szélt egymáshoz illesztjük a képen látható módon, majd a kapott téglalap formánkat körbevarrjuk, hagyva egy kis rést a kifordításhoz. Ezt érdemes a belsőnek szánt részen hagyni, ha nem sikerül olyan szépen az utólagos varrás, senki sem fogja látni.
A széleket lekerekítve varrhatjuk, úgy szebb lesz a végén. Ha a varrással megvagyunk, vágjuk le a felesleget olyan fél centisre.

  
6. A résen keresztül kifordítjuk az anyagot, majd az oldalán levő lyukat láthatatlan öltésekkel bevarrjuk.

7. Végül betömködjük a belső részt a tokba, majd felvarrjuk a gombot.


8. És gyönyörködünk a végeredményben :)





Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése